Stockholm!!!

Hejsan.
Det är nu jag (Emma) som skriver, jag har varit borta sen i Torsdags, jag och mamma har farit till Stockholm och sett på Mamma mia i golben. Vi kom dit fredagsmorgon, kl 6:35 (jippi) och fick vårat rum vid 15:00 (Hurra).
Vi kom dit ialla fall och fick vänta i typ tre timmar innan affärerna öppnade (jippi x10) och sedan så gick vi runt på stan och gick på olika affärer t.ex Panduro, Granit och Akademibokhandeln. Jag köpte en ljudbok (Harry Potter och dötsrelikerna). Sedan på kvällen for vi med tunnelbana till Globen och åt där på en resturnag som hette The global grill bar and dining dom hade väldigt god mat och sedan så såg vi mamma mia med engelsk rollbesättning, allså att de kom från england och pratade engelska. Den var väl okej, globen var väldigt liten faktiskt, den ser mycket större ut på TV.

Nästa dag så gick vi till gamla stan och shoppade lite, det blev inte så mycket shopping, vi gick mest och såg oss omkirng, sedan gick vi hem och vilade lite innan vi gick på bio och såg the last airbender, den var faktiskt riktigt bra, dom hade hoppat över många bitar och det var bara bok 1 men annars var den väldigt bra. Jag kan rekomendera den starkt till de som vill gå på bio.

Söndag så shoppade vi väldigt mycket, mammas väska blev helt överfull, vi gick på H&M, Zara, Indiska och många andra butiker. Sedan på kvällen så åt vi iddag på Pizza Hut och for sedan hem med tåg, jag kom hem idag vid halv tio och har inte sovit en blund i natt och därför stannar jag hemma. Dessutom så måste jag över till Kemi och Franska provet. Tja, det var väl allt som hände.


/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0